100426 Stor sorg

Jag har aldrig förlorat ett djur tidigare i mitt liv.
Men tyvärr så vände det i Fredags, mamma va försenad hem så jag fortsatte ta hand om hundarna tills hon skulle komma hem. Tequila blev snabbt sjuk natten till Onsdag, hon spydde ner hela lägenheten och hade även spytt blod under natten. Jag ringde veterinären på morgonen och hon tyckte vi skulle komma in utifall att det kunde vara bukspottskörtelinflammation, som det även visade sig vara. Bukspottskörteln hade slutat fungera och börjat tagit vävnad från det yttre lagret för att bryta ner det den fick. Hon fick ligga på dropp i tre dagar men kom hem över natten för att sedan åka tillbaka dagen efter igen för att fortsätta behandlingen. Det här är jätte jobbigt att skriva om för det var väldigt jobbigt att uppleva att hon blev så sjuk så snabbt, och att mamma satt på en buss 100tals mil ifrån Gävle gjorde absolut inte saken bättre.

Jag tyckte själv att hon va pigg på dagarna och hon skuttade runt som aldrig förr när hon kom ut från veterinären.
Mamma kom iaf hem fredag morgon och vi åkte till veterinären fredag eftermiddag för att prata om Kilans tillstånd. Hon visade inget vidare av livs glädje när vi kom dit, vi försökte få henne att gå ut å röra på sig men hon ville verkligen inte gå. Vi beslöt oss först för att försöka med fortsatt behandling i Falun över helgen, men med tanke på hur hon mådde och risken att hon kanske inte skulle överleva helgen så beslöt vi oss för att låta henne vila i frid utan fortsatt smärta. Hon hade en tuff sista tid med diskbråck och andra grejer som tärde på hennes lilla kropp.

Men nu vet vi att hon har det bra och ingen mer smärta i hela hennes liv.
Otroligt svårt att släppa henne och jag saknar henne så jätte jätte mycket.
Jag är glad att jag fick den sista tiden med henne och jag kommer alltid minnas dom tokiga små saker hon hade för sig.

Så Vila I Frid vår Vackra Tequila, du kommer alltid ha en stor speciell plats i våra hjärtan här hemma!
Till dig för sorgen hos oss






Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman förstår verkligen hur du känner.vi tog ju bort nova för ett litet tag sen och hon blev ju också sjuk på förmiddagen och eftermiddagen fick vi ta bort henne. så sjukt jobbigt..kram på dig

2010-04-27 @ 20:07:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma

Ja jag såg inlägget om det. Det är hemskt jobbigt, men man får tänka på hur bra dom har det dit dom kommer. Vad fick hon för fel när hon gick bort? Kram

2010-04-27 @ 20:26:12
URL: http://sweetcookie.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Tycker synd om er! :(

2010-04-30 @ 08:51:53
URL: http://karinochnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0