Vet inte riktigt vad det är

Men jag känner mig så trött och långsam. Känns som att jag skulle kunna sova hela tiden, kanske är det nessu som tar all min ork hela tiden. Han är faktikst en riktigt gris måste jag säga. men äntligen så har vi fått honom att sova i hans lilla myskoja med hans alldeles egna gosefilt. Men han kryper upp precis som alla barn gör nån gång på natten när man sover. Och tar sån fantastisk plats i sängen så man blir nästan lite små tokig, men det är mysigt tycker jag.


Nessu pojken

Jag tror faktiskt att jag börjat känna barnets rörelse i magen. Det känns som små små volter eller hur man ska säga. Vissa vill förklara att det känns som att man är lite gasig i magen men jag tycker det låter lite bättre med volter. Inte alls långt tills vi ska få se det lilla pyret, 29de dec gäller det :D:D
Ska kolla med mamma om jag kan få ta hennes scanner så ska jag lägga in dom första bilderna från ultraljudet. Jag vet att jag kan knäppa kort på bilderna också men det blir inte riktigt lika bra tycker jag. Sen så är jag så spänd över att få se om farfar hade rätt i min dröm om att det är en flicka. Kusligt om det skulle vara så. :)
Saknar dig farfar och morfar för den delen.

Jag kör på lite i det här inlägget idag.
Jag är nog inte den enda som känner lite press och ångest över den här julen. Jag orkar faktiskt inte med, jag skulle lika gärna kunna sitta här hemma i lägenheten själv och titta på tv för att sen gå och lägga mig. Jag orkar faktiskt inte med det här året. Och jag orkar verkligen inte med att jag ska åka till Ramsjö det sätter en extra jobbig press på mig. Men som tur är så har jag fått Jonas att gå med på att vi åker upp på julaftons morgon och hem tidigt dagen efter. TACK FÖR DET!

Nä vad säger ni ska man gå och dra täcker över huvudet igen? Ta en promenix med nakenfisen och sen dra täcket över huvudet igen? Jag orkar inte med den här månaden.

Hejssvejs fågelfejs!


Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Jag tyckte att det kändes som en sprattlande fisk i magen :)



Äter du järntabletter? Det skrev min barnmorska ut åt mig eftersom jag hade lågt blodtryck och jag kände mig så otroligt trött jämt!



Jag saknar också farfar!! Så otroligt mycket!

2009-12-08 @ 13:07:58
URL: http://karinochnova.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kanske ska prova järn tabletter då, men jag har haft bra blodtryck när jag varit och kollat. Men järntabletter finns inte receptfritt också?



Sprattlande fisk kan man också säga ;) hehe

2009-12-08 @ 13:45:41
URL: http://sweetcookie.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Vet faktiskt inte. Men hör med barnmorskan först :)

Emma, du får rösta på mig i veckans blogg. Länk finns i min blogg :) hihi!!

2009-12-09 @ 21:07:06
URL: http://karinochnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0