Gråter och gråter

Tyvärr så måste jag lämna tillbaka Nessu nu. Igår hände det en liten olycka mellan Jonas och Nessu så Jonas vill verkligen inte ha honom kvar och jag tänker inte sätta emot om det. Jag är fruktansvärt ledsen och trodde verkligen inte att det skulle bli så här svårt. Jag är lite små nördigt nog helt förstörd och tycker att det här ska bli skit jobbigt. Det har varit så skönt att ha honom eftersom jag mått så bra och han har fått mig att komma igenom dagarna när Jonas inte varit hemma. Jag hade äntligen fått en anledning till att komma ut och röra på mig om dagarna. Den här hunden går inte att besriva vilken kärlek värme och personlighet han har.

Jeanette frågade om jag ville ha en annan hund som hon har på kenneln men jag känner att jag inte bara kan byta ut Nessu på det viset. Liksom att han funkade inte då tar man någon annan. Nä så jag får bli utan hund nu tråkigt nog. Och jag har verkligen mått jätte bra av den här tiden. Men funkar det inte så funkar det inte. Och kanske det var lika bra att det hände nu eftersom vi ska ha bebis i sommar.

Och sen vet jag vad folk kommer tycka om det här. Det är lika bra, det var inte bra att ha honom och ditten och datten men det var INGEN som kunde se hur bra jag mådde av det. Jag vill inte höra ett ord från någon om det här. Skadeglädjen människans bästa vän?

Man trodde inte att det skulle bli så här jobbigt. Men det är det. Och så blir det.


Han fick första pris i utställningen helgen innan jag fick honom

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad tråkigt gumman. Vet att du tyckte om honom mycket. Men du får försöka komma ut ändå fast du inte har honom. Tänk på att bebisen vill att du rör på dig. (= Kram

2009-12-21 @ 17:10:56
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Vad tråkigt :( Förstår att det känns jobbigt!

2009-12-27 @ 23:19:03
URL: http://karinochnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0